Translate

tirsdag den 29. oktober 2013

Sunde kokos markroner.(FS)

 

Jeg elsker kokos og har derfor lavet disse lækre kokos markroner, som er rigtig gode som aften/eftermiddags snack, når man har brug for/lyst til noget sødt og lækkert, uden at det går hen og bliver for usundt.
Et godt alternativ til aften- eller eftermiddagskagen.

Ca. 12 stk.

Ingredienser:

2 store modne bananer
1 æggehvide (M/L)
1 stor spsk. skyr
1 spsk. husk
110 g kokosmel
50 g mørk chokolade min 70%
Tsk.. kanel (kan undlades)

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 200 grader.
Pisk æggeviden godt i 2 min, tilsæt de moste bananer, skyr, husk og kokosmel og rør det godt sammen.
Form små kokos toppe ved hjælp af en ske. Form evt. en top med fingrene, men husk, at have rene hænder. ;)
Sæt dem på en bageplade med bagepapir og sæt dem her efter i ovnen i ca. 15 min, indtil de ser gyldne ud på toppen.
Efter afkøling dypper du dem i smeltet chokolade blandet med kanel.

Tip:
Blandingen kan tilsættes en smugle hakkede mandler el en tsk. instent kaffe pulver.
Personligt fortrækker jeg dem tilsat kaffe. :)
Er du til protein kuren, kan du også tilsætte proteinpulver efter smag.
Velbekomme :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar